update marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu update marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

update marrakech

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

04 April 2007 | Marokko, Marrakesh

Hoi allemaal,

Nog steeds druk bezig hier om alles weer op de rit te krijgen. Verder kijken we natuurlijk goed rond hier; bedankt voor jullie tips en reacties echt super.
De auto vordert goed, hij is nu meer wit dan rood van alle plamuur en staat weer recht en is bijna ontdeukt. We hebben allevertrouwen in de vier jongens die er aan werken. We zijn een aantal keer langs gereden en wat foto,s gemaakt. Dankzij de vader van francois kunnen we jullie een heleboel foto;s laten zien wel honderd.bedankt leon. gisteren hebben we onderdelen kunnen bestellen hier in marrakech voor een redelijke prijs. Het glas en de lampen en dergelijke worden vanuit casablanca hier na toegebracht. daar zijn we erg blij mee anders hadden we namelijk zonder voorruit naar casablanca moeten rijden. En via de verzekering hebben we recht op vijf overnachtingen die zijn we nu aan het spenderen in de oude stad in een prachtige riad. het is wel midden tussen de moskees en worden dan ook elke nacht door allah geroepen om kwart voor vijf in de ochtend; maar dat mag de pret niet drukken.
Ook zijn we terug gereden naar de plaats van ongeval en de politie bezocht. Die hadden namelijk ons groene douane briefje ingehouden en zonder dit briefje kom je het land niet uit met de auto dus dat wilden we dat graag terug; moesten we wel eerst een verklaring afleggen. gelukkig herkenden ze ons nog en werden hartelijk ontvangen. de verklaring is in het arabisch en kunnen we binnenkort op halen bij het justitie voor de verzekering;
We zijn alweer aan het nadenken over wat voor soort plastic bakken we moeten kopen dus het gaat de goede kant.
ik ga hopelijk zometeen mijn laatste bezoek brengen aan de dokter om de laatste hechtingen er uit te laten halen.

en ohja voor de liefhebbers we hebben nu een hallaltelefoon voor hier het nummer is 0021264525229;

een hele dikke kus liesje

• 04 April 2007 - 19:36

Juk En Dean:

Ha Fa en Liesje,
    het begint zowaar op een echte vacantie te lijken met die fotos uit Grenada en ouzzoud watervallen.... Wat een gelijkenis met marrakech overigens.
    Gelukkig zijn er ook de foto's van de Disco! Ik begrijp alleen niet waarom er zoveel plamuur op moet....aluminium is licht en roest niet! Het zal wel halal moeten.
    Rijden zonder vooruit gaat overigens heel goed, ben eens met dr Max met een eend van eendhoven naar maastricht gereden zonder voorrruit, tijdens natte sneeuwbuien. Krijg je wel een stijve nek van het achteruitrijden.
    Fijn dat jullie ook een goede tijd hebben na het ongeluk!
    Hier moeten we na het sneeuwvertier gewoon werken om de schade te betalen, morgen naar de tandarts voor de kapotte tand en de hele tijd aan de pijnstillers voor de nek.
    Gelukkig ga ik waarschijnlijk over twee weken naar de Mobilé in Milaan, ook werk!
    Nu nog even tekenen en wachten op jullie volgende bericht.
    Nog een keer bellen?

lfs Juk en Dean

• 05 April 2007 - 06:22

Claire:

hee meis, mooie foto's en check je meel! groet aan fa!

• 05 April 2007 - 08:16

Paul:

Wat een toestanden! Gelukkig blijft de moraal ongedeerd en gaat de reis gewoon door. Leuk om jullie zo af en toe 's te volgen via deze weg. 't Gaat jullie goed! Veel genieten en rij voorzichtig!

• 05 April 2007 - 12:23

Diny & Kees Loonen:

Hoi jongelui,

Goed om te lezen dat jullie de 'klap' goed hebben opgevangen en verwerkt !

Zo'n reis mag natuurlijk wel het nodige avontuur in zich hebben, maar het moet nou óók weer niet te gek worden.

Wij vinden het in ieder geval leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie belevenissen.

Ikzelf (Kees) droom nog steeds van zo'n soort reis (ja, ja.....hoe ouder, hoe gekker) door Siberië.
    Maar of het er ooit nog van komt, betwijfel ik steeds meer !

Geniet van jullie grote avontuur !!

Groetjes, Diny & Kees

• 07 April 2007 - 15:31

Annebet En Rob:

Hallo daar,

fijn om te horen dat jullie het ondanks alles toch nog naar jullie zin hebben en al weer plannen maken om verder te gaan. Wel leuk om jullie berichtjes te lezen en hele mooie foto's!!! mooie watervallen en romantische binnenplaatsjes... dat zit wel goed!
    Jullie auto heeft wel een heel ander kleurtje gekregen, lijkt wel op die reclame van peugeot 206.. nog geen olifanten in de buurt van jullie auto gezien?, haha.

Hier is het lente aan het worden en van het weekend moeten we weer opzoek naar de paaseieren. Wij gaan binnenkort naar Frankrijk, een weekje relaxen in de Alpen, erg veel zin in. Op school nu erg druk vanwege de examenperiode. Maar wel lekker de hele dag bezig.

hoor snel weer van jullie!

Liefs Rob en Annebet

• 09 April 2007 - 12:42

Julius:

Mooi kleurtje. Welk ongeluk?

Goed dat de auto ook weer ingericht kan worden.

Succes!

• 10 April 2007 - 19:23

Fam. Peters:

Hoi lieve familie,

Beide weer opgeknapt van jullie buikgriep?
    Samen met Nienke en Marit julie foto's bekeken....Nienke vroeg zich tochwel af waar nou die olifanten en giraffen zijn, waar jullie het toch overhadden! Deze dieren miste ze nog wel op de foto's. Nu jullie "rood/witte huisje" weer bijna is opgeknapt, hopen we dat jullie weer gauw verder reizen en die beloofde foto's zullen dan ook wel komen.....

dikke knuffel van jullie nichtjes, speciaal voor Liesje een kus voor haar zere arm.

groetjes Harold-Carla-Nienke-Marit