de laatste loodjes - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

21 April 2007 | Marokko, Marrakesh

Hallo allemaal,

De laatste loodjes hopen we de komende dagen we zitten namelijk nog steeds in Marrakech. En we hebben nu echt zin om verder te trekken. Maar zoals het meestal gaat duurt alles langer dan verwacht. Er bleek namelijk ook het een en ander verbogen te zijn onder de auto in het chassis in de achteras en de stuurstang. Het was niet dramatisch en in dit land rijden er genoeg autos die er slechter aan toe zijn maarja met nog 20000 km en een beetje voor de boeg toch maar een garage op gezocht. En na hulp van Samir, onze absolute redder in nood, een goede gevonden deze week. Ze hebben het grondig aangepakt en alles ziet er weer tip top uit. Ook een nieuwe velg kunnen regelen dus we hebben ook weer twee reservebanden.
We zitten nog stedds in ons chabby hoteltje waar we het buitengewoon naar ons zin hebben. De hotelbaas is een gezellige man en verborgenalcoholist, drinkt bier uit grote mokken, maar bid wel netjes op een kleedje naar het oosten op gezette tijden op het plaatsje met sinaasappelbomen. De douche is alleen warm sochtends wanner de kachel wordt opgestookt en de lakens worden met de hand gewassen boven op het dak. We hebben een dealtje met de wasvrouwen kunnen maken en nu doen ze ook onze was echt perfect. In ons cafe waar ontbijten worden we al hartelijk begroet, het is net of we de vrijdag binnen stappen ;)
Vandaag hebben we ons eigen hoteletje weer op de auto gezet. En zijn we alle dingen weer op aan en in de auto aan het bevestigen.
Ik hoop jullie te kunnen berichten vanuit een ander plekje in afrika de volgende keer.
En hou ons op de hoogte van jullie levens pierikelingen!

dikke kus,
Liesje

• 21 April 2007 - 19:56

Julius:

Mmmm... klinkt bekend. Alleen was die hotel eigenaar van ons in de medina van marrakesh geen verborgen alcoholist maar een onbeschaamde. Kan eigenlijk alleen nog maar nare herinneringen ophalen van de combinatie marokkanen en alcohol...

• 23 April 2007 - 13:12

Rianne En Nanke, :

Dag Liesje en Francois,

Liesje via je moeder kregen we dit adres door, we hebben vluchtig je laatste berichtjes gelezen. Hartstikke leuk en zeer indrukwekkend lijkt het ons zo.

We wensen jullie heel veel plezier, geniet ervan en voor nu, beterschap voor jou en de auto!,

groeten,

Nanke en Rianne Raadsveld

• 25 April 2007 - 19:14

Hedwig:

He hallo Liesje en Francois!

Wat een pech zeg, maar dus toch allemaal goedgekomen.

Wanneer vertrekken jullie weer uit Marrakech? Het toeval wil namelijk dat ik daar ook zal zijn, van 2 tot 7 mei, een soort van bedrijfsuitje. Als jullie daar dan nog ook zitten zou het leuk zijn een biertje te drinken, maar zo te lezen zijn jullie dan alweer vertrokken... Laat maar weten!

Groetjes,

Hedwig

• 29 April 2007 - 09:30

Dean:

He haai, hoe is 't nu? Lees net een stuk van een kinderboekenscrijfster die met man en 3 dochters 2 jaar door Afrika trekt - en die hebben ook net een ongeluk gehad met een Defender... Onstabiele dingen die Landrovers...
    annavanpraag.nl en dan op het wereldbolletje klikken, kun je het reisverslag volgen, wellicht interessant,

veel liefs xxx
    Dean, Juk

lieve fa en liesje
    ik vind fa en liesje heel erg lief
    ik wil fa en liesje een tekening sturen
    fa en liesje de auto moet snel gepepereert worden

(boodschap van Felix)

• 01 Mei 2007 - 09:44

Pa En Ma Bergmans:

lieve francois en liesje.
    2 mei geboortedag van francois, al weer 36 jaar geleden. van harte gefeliciteerd en drink er samen een glaasje op. we wensen jullie een fijne verjaardag en een goede nieuwe start voor de reis naar het zuiden. we horen graag als jullie weer vertrekken.
    dikke kus en succes.

• 02 Mei 2007 - 00:13

Hans En Helga:

Dag Reizigers,
    Francois, gefeliciteerd.
    Je weet het tropenjaren tellen dubbel, je haalt me nog een keer in.
    Hoe staat het ervoor? Zijn jullie weer aan het reizen of moet ik mijn 508 sturen.
    Op zaterdag 19 mei is trouwens de volgende Konijn met o.a. Jasiek en Viaduktape als gast komt DJ Grauzone (ook bekend als E. de Vries). Dat feest in het herbouwde postkantoor tijdens de Biënnale gaat niet door. De Spijker zusjes hadden geen zin meer in het project omdat het project van Plaatsmaken zo’n twee jaar geleden al is gemaakt en mode moet actueel zijn. Erg jammer.
    Maar we hopen dat jullie met de Landrover weer snel door de woestijn kunnen stuiven.

Groet Hans en Helga

• 03 Mei 2007 - 16:02

Janneke:

meisje
    ik ben nu ook lekker aan het reizen, door cr met een groep, lekker werken. douwe is op de boerderij lekker onze huisje aan het bouwen!!! dus druk en spannend en leuk.
    dikke knuffel meisje,
    jan