we hebben de kamelen gezien!!! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu we hebben de kamelen gezien!!! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

we hebben de kamelen gezien!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

15 Mei 2007 | Marokko, Rabat

Felix, we hebben de kamelen gezien!

Hoi allemaal,

Vorig week zijn we dan eindelijk vertrokken uit marrakech, door de bergen van de Atlas. Eigenlijk al twee weken geleden maar toen kwamen er al snel achter dat de motor te warm werd en we geen power hadden toen we de bergen in gingen. Toen toch maar besloten om terug te gaan naar marrakech waar we een goede monteur kenden. Hij had het probleem snel ontdekt de verbinding tussen de turbo en de motor was kapot en een onderdeel in de radiotor was versleten. De reparatie duurde vijf dagen omdat het onderdeel uit casablanca moest komen. We hadden echter al zo lange tijd in marrakech gezeten, wat overigens een geweldige stad, dat we besloten om de bus te pakken en een aantal dagen naar essouira aan het strand te gaan. Met twee kleine rugzakjes vertrokken we, terug naar de backpackers tijd. We vonden een leuke riad van een marokaanse Australiër waar het erg informeel en gezellig was. Nadat we het echte vakantiegevoel weer hadden opgepakt zijn we opnieuw vertrokken. Er was ons een piste aangeraden door de bergen die we ook genomen hebben. Hij was echter iets langer en iets moeilijk dan we dachten dus eindigden we in het donker. We kwamen langs hele kleine lemen dorpjes waar we voor het eerst te maken kregen met heel veel kinderen die bedelend langs het raam stonden. Iets waar ik waarschijnlijk nooit aan zal wennen maar wat waarschijnlijk hoort bij de manier van reizen met een jeep door Afrika. We kwamen op de gehele piste die ongeveer een uur of zes duurde twee andere auto’s tegen en prachtige uitzichten. De volgende dag hebben we een heel oud beroemd lemen dorp bezocht (zie foto) die is gebruikt voor films (alexander, de gladiator). Het is net of je zelf een film binnen stapt.
Langzaam veranderde het berglandschap in woestijn waar we (en het asfalt) eindigden in een kleine oase in het plaatje mhamid vlakbij de Algerijnse grens. De volgende ochtend wilden we via een piste door de woestijn, ongeveer 150 km, verder op naar het plaatje foum zguid rijden. Inmiddels was de temperatuur aan het oplopen late in de middag om half zes was het 36 graden in de schaduw dus we vertrokken die ochtend vroeg. De piste was echt super het begon met kleine zandduinen en we
lieten onze banden een stuk leeg lopen om meer grip te hebben in het zand. En dan eindelijk daar waren ze dan de kamelen. We kwamen een kudde tegen onderleiding van een touareg herder (zie foto’s). Smiddags vonden we een aantal bomen net naast de zandduinen, aanvankelijk wilden we maar even pauze houden maar we zijn er gebleven tot de volgende dag zeven uur. Vuurtje gemaakt, zonsondergang een fantastische sterrenhemel helemaal goed! En de volgende dag zonder vast te zitten het asfalt weer bereikt en via een nog steeds desolate weg s’ middags het dorp Tata bereikt. Het leek wel een spookdorp totaal verlaten maar toen we om zeven uur groente wilde gaan kopen was het druk op straat. Mensen gingen naar de moskee, jongens keken naar een voetbalwedstrijd in de middag is het gewoon te heet om iets te doen.
Daarna naar de zee vertrokken naar het beroemde, Plage blanche. Gister een geweldige strandpiste gedaan. Nu naar de western sahara.

Liefs,

Liesje en Francois

• 15 Mei 2007 - 15:00

Cordo :

Ha..jullie zijn weer on the road. Dat is goed om te horen. Foto's zien er geweldig uit. Viel spass, cordo

• 15 Mei 2007 - 15:07

Julius:

Ik ben zo jalours!

Stomme afstuderen, stomme kunst bladibla...

Succes!

• 15 Mei 2007 - 15:08

Julius:

Ik ben zo jalours!

Stomme afstuderen, stomme kunst bladibla...

Succes!

• 15 Mei 2007 - 15:17

Flokri:

jezus wat een mooie plaatjes mensen! vooral die in de woestijn. dat soort momenten op de duinen, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.

we denken aan jullie. kus

• 15 Mei 2007 - 20:02

Diny & Kees Loonen:

Fantastisch mooie fotoreportage en een goed verhaal!

Wat moeten jullie genoten hebben van die sterrenhemel tijdens dat woestijnkamp.

Op de kaart reizen we met jullie mee.

We hopen dat jullie van verdere pech verstoken blijven en dat de reis verder gaat zoals jullie die gepland hadden.

Hou ons op de hoogte.

Groetjes van Diny & Kees

• 16 Mei 2007 - 15:03

Emilio:

Goede foto's vooral met die blauwe bootjes. Die kan zo de hemakalender op. Westelijke sahara is bij plage blanche, LINKS AF. En voor echte mooie khaima's kijk je natuurlijk op www.mooietenten.nl
    Het is net werken.

Insallah

• 18 Mei 2007 - 14:10

Annebet :

He hallo daar!

Wat een mooie foto's zeg, echt te gek! Vooral die zandduinen zijn erg mooi....Ik ben ook best een beetje jaloers, ik heb ook zin in de zomervakantie, aftellen maar !!! Veel plezier op jullie trip.

knuffel Annebet

• 21 Mei 2007 - 19:34

Nicolette:

Lieve mensen,
    regelmatig bekijk ik jullie berichten en foto´s. Ziet er fantastisch uit. Raar dat jullie ergens over de aarde zwerven en hier alles gewoon doorgaat. K13 zit midden in het AV Cinemaathome festival. Veel werk maar het valt niet tegen. A.s zaterdag alweer de slotavond. Afgelopen zaterdag was Konijn 2000, Anna is er geweest en het was volgens haar zeer geslaagd. Hoop dat jullie reis verder voorspoedig verloopt en dat er regelmatig stukjes verslag deze kant opkomen. Wees voorzichtig en pas goed op elkaar. Uiteraard ook gewenst door Peter en family. Grote groet Nicolette

• 26 Mei 2007 - 19:37

Polleke V:

Ha Frazze en Liesje!

Nou is het echt begonnen, goed werk! Blijf genieten daarzo. Zeg die tonijn he, was dat wel een tonijn?

tonijn 2007...GAAN!