mauritaans avontuur - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu mauritaans avontuur - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

mauritaans avontuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

26 Mei 2007 | Mauritanië, Nouakchott

Hoi allemaal;

we zijn aangekomen in nouakchott de hoofdstad van mauritanie. het is een stad met ongeveer 1 miljoen inwoners. maar eerst onze weg hier naar toe.
we hebben de afgelopen dagen een woestijn tocht gemaakt samen met twee engelse van nouadibou naar hier door een nationaal park. er loopt sinds kort ook een asfalt weg maar wij gingen natuurlijk voor het avontuur. na onze eerste off road ervaring opgedaan te hebben in marrokko; naast woestijn hebben we in zuid marrokko ook op het strand gereden zie fotos auto en scheepswrak.
deze tocht was echt onvergetelijk de woestijn lijkt wel een surrialistisch schilderij op sommige momenten en wanneer de temperatuur smiddags oploopt boven de 50 graden kom je zoiezo in een andere zone.
de tocht gingen eerst door zandduinen en eindigde op het strand. onze spoorzoekers skills zijn getest in zand en we zijn er met een prima resultaat uitgekomen vooral francois is een kei.
maar goed we zijn bij het strand; blijkt het toch net even wat smaller als verwacht en alleen passeerbaar wanneer het eb is.
een paar senegalese vissers zie foto houden ons gezelschap tijdens het wachten op de juiste waterstand.
veel senegalezen hier trouwens aan de kust. we begrijpen dat de mauritaniers echte woestijn mensen zijn en bang zijn voor de zee en in de havens waan je je al in senegal zie fotos;
ok terug naar de tocht wanneer het getij goed was zijn we gaan rijden met difflock met de wielen rechts in de zee en links in de duinen en gassen maar 50 km zand piste. je moet door want je kan niet uitwijken en de zee heeft geen genade.
maar al gauw volgde we een lokale visser en kwamen er vrachtwagens ons te gemoed vol met mensen en vracht. we moesten erg lachen daar zaten we dan 4x4 en de billen toch redelijk samengeknepen en dan zie je zon vrachtwagen die het doet met twee vingers in de neus.
na een aantal visserdorpjes gepasseerd te hebben en een tonijn van een meter gekocht te hebben op bestemming aangekomen. een vuurtje gemaakt en de tonijn opgepeuzeld.
Volgende dag aangekomen in nouakchott waar we in de auberge een nederlandse familie ontmoeten. het blijk dat zij ook een ongeluk hebben gehad met hun landrover ook over de kop en nu aan de wederopbouw bezig zijn. We praten meteen honderd uit over beide ongelukken zoveel overeenkomsten gevoelens materiaal en ga maar door. het is echt bijzonder dat we hen op ons pad tegengekomen; het klikt goed met hun en de drie dochters en we spenderen de laatse dagen met elkaar;
vanuit hier zijn we van plan verder te trekken naar mali.

we genieten van jullie reacties en mailtjes ga door. francois is benieuwd hoe de laatste konijn is geweest dus wie geweest is... laat maar horen

heel veel liefs
liesje en fa

• 26 Mei 2007 - 16:49

Luc En Emiel:

Gaaf hè de strand tocht. Kun je je voorstellen dat we daar vast zaten met onze MB, zonder 4wheel en opkomende zee!
    Liefs en de groeten aan de franse chef.

• 26 Mei 2007 - 20:56

Diny & Kees Loonen:

Volgens ons beginnen jullie aardig op dreef te komen !

Weer prachtige foto's.

Groetjes

• 27 Mei 2007 - 07:53

Evert Schut:

Geweldig dat jullie je reis weer voortgezet hebben. Vraag: Het paar met drie dochters, zijn dat Anna en Ilco?? Indien dit zo is, doe ze dan de hartelijke groeten en wens ze veel sterkte.

• 27 Mei 2007 - 09:05

Dean & Juk:

Die nl familie, is dus waar ik je over mailde, wat leuk dat jullie elkaar tegenkomen. Klinkt goed en ziet er heel fijn uit, de woestijn- en strandtocht! Ik heb van Frank gehoord dat laatste Konijn 'redelijk' was, niet heel druk, geen bekenden. Grauzone had een act, dachten sommigen, maar anderen ook weer niet, hij was in ieder geval raar aan het doen, (schelden, tieren oid), Hans bleef er vaag over.

Tja, en pappa was alweer te druk/moe, dus ondanks sms van onze BX- knaap toch maar aan de bank blijven plakken...
    Ter info, het hout van Mark is weg, wel twee of drie nieuwe motoren dus jullie kunnen nog even wegblijven! (nieuwe huurder Hans organiseert trektochten op de motor door oa. Atlas.....) De Cx loopt op gas en kan na onze vakantie (6-30 juni) de weg op. Zullen we nog even langsstuiven in de eertste verhoogde rijstand?
    Bij jullie de techniek nu betrouwbaar? Klinkt erg goed allemaal. Zullen we eens sms'en op jullie halal-satelite-phone of was die gesneuveld?
    De bieb mist een boek over Senegal....!? Ligt zeker bij jullie in de wagen.....
    Goed, nu nog even werken, ook op pinksterzondag, want grote drukte...

Veel reisplezier !

Deanne en Juk

• 04 Juni 2007 - 21:18

Janneke:

het is me eindelijk gelukt om in de site te komen, wou even niet, ik weet niet waarom. ik ben nu in nl, ik kon kris's feestje niet missen! was echt super mooi meisje, jij was er ook bij. de 18 ga ik weer terug naar cr, weer hard werken om ons huisje af te maken.
    dikke kus
    jan

• 02 Augustus 2007 - 11:23

Annebet:

He liesje en fa,

Wat een schitterende foto's, daar steken mijn foto' uit Frankrijk toch een beetje schril tegen af. Om jaloers op te worden! Jullie zien er goed uit en volgens mij hebben jullie het onwijs naar je zin. Na al die tegenslag is dit toch het geen waar jullie voor gingen. Liesje ik stuur je snel een lange mail.

een dikke knuffel Annebet