de ziekenboeg - Reisverslag uit Dakar, Senegal van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu de ziekenboeg - Reisverslag uit Dakar, Senegal van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

de ziekenboeg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

18 Juni 2007 | Senegal, Dakar

route: nouakchott, aleg, kiffa, grens mali, kayes, bamako, dakar

Hallo allemaal,

er is van alles gebeurd de afgelopen weken.
we zijn uit de hoofdstad van mauretanie vertrokken richting het zuidenoosten naar de grens mali. Het was een geweldige tocht door de woestijn en 300 km piste met hele kleine dorpjes heel veel koeien en prachtige uitzichten.

de stemming draaide wanneer ik midden nacht wakker werd en zeg dat mijn lichaam opzwelde gepaard met ontzettende jeuk. sinds twee dagen waren we begonnen met mallaria profylaxe en we dachten meteen aan een ernstige allergische reactie. we zijn meteen vertrokken bij het licht naar kayes.
Daar waren weinig faciliteiten en na een aantal dagen zijn we na overleg met ambassades en verzekering vertrokken met het vliegtuig via bamako naar dakar omdat mijn situatie alleen maar verslechterde.
we zijn nog steeds in dakar en heb hier vier dagen in het ziekenhuis gelegen. het bleek dat ik inderdaad allergisch ben voor het malaria medicijn. op dit moment is de allergisch reactie gelukkig over. we zitten hier in een zeventig jaren hotel om aan te sterken. Ik hoop dat het met jullie allemaal erg goed gaat!!!

groetjes, Liesje en Francois

  • 19 Juni 2007 - 10:48

    Www.zepworks.nl:

    Zo dan zijn ut de mugge niet dan ist wel het medicijn.
    Hier ist nu weers nat maar niet door gotcha want de mieze loopt alleen gestresst te kankere dat hij zn target niet kan vinde en over 2 weke kan die dr dan uit ligge ivm nieuwe spelregels.
    Gisteren een drive by probere te doen met the big guy maar de voordeur van zn target bleef geheel dicht.
    In ieder geval kan je in een jare 70 suite aansterke das ook weer fun.

    Zon op jullie pad verder, zeP

  • 19 Juni 2007 - 16:10

    Julius:

    Verder wel een positieve tijd neem ik aan?

  • 20 Juni 2007 - 06:39

    Claire:

    jaren 70 hotel? met douche en al die luxe? heerlijk! geluk bij ongeluk meisje, en jee had je mijn sms nog gehad, krijg €2274 als vergoeding van die inbraak! daaag!

  • 20 Juni 2007 - 08:08

    Emiel:

    Wat lopen jullie nou te klagen,....Hotelletje, gratis binnenlandse vlucht, ontbijt op bed in Dakar... :-)

    Tentenbouwen das pas erg!

  • 20 Juni 2007 - 08:11

    Luc:

    Nee, effe serieus Emiel dit is eigenlijk zwaar kut na alle andere shit die jullie al hebben mee gemaakt. Ik hoop dat jullie snel weer terug kunnen naar Mali en jullie reis relaxed weer kunnen vervolgen. Liefs

  • 20 Juni 2007 - 15:22

    Diny & Kees Loonen:

    We hadden het nieuws van de allergische reactie bij Liesje al gehoord van de moeder van Francois.

    We zijn blij voor jullie dat het nu weer goed gaat.

    En ach, het wordt ook pas echt een avontuur als er dingen gebeuren die je niet gepland hebt of hebt kunnen plannen ! (geintje)

    Maar het zou natuurlijk tóch wel leuk zijn als jullie nu eindelijk eens een keer de route zonder problemen kunnen gaan vervolgen !

    Dat is in ieder geval hetgeen we jullie wensen.

    Groetjes.

  • 21 Juni 2007 - 20:25

    Ko:

    Hallo daar, ik volg jullie reis op de voet aangezien ik ooit wel eens z'n reis had willen maken (met Frans), maar ja met 2 kleintjes is dat wel lastiger. Maar het zit jullie niet helemaal mee. is het niet de auto, dan wel de pillen. Ik geloof wel dat het erg super is als ik de foto's zie. Ik hoop dat je snel beter voelt en dat jullie weer verder kunt reizen. Ko + vrouwtjes

  • 23 Juni 2007 - 22:26

    Bas:

    Francois, ik krijg nog geld van je!

  • 25 Juni 2007 - 21:30

    Leon En Attie:

    Lieve Liesje,
    Proficiat met je verjaardag op 27 juni en veel gezondheid toegewenst. Voor het vervolg van jullie reis vele fijne en ontspannende nieuwe belevenissen! We leven met jullie mee en kijken uit naar ieder bericht. Ouders Francois.

  • 26 Juni 2007 - 16:48

    Francois:

    welke bas?
    welk geld?

    kom maar halen!

    groet francois

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

liesje & francois

we zijn bezig aan onze droomreis, overland trip door afrika !!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 55972

Voorgaande reizen:

23 Februari 2007 - 08 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: