onderweg en hoe! - Reisverslag uit Kita, Mali van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu onderweg en hoe! - Reisverslag uit Kita, Mali van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

onderweg en hoe!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

26 Juni 2007 | Mali, Kita

route: dakar, bamako, kayes, bafoulabe, kita

hey mensen,

we zijn weer onderweg en hoe! kan niet wachten om de foto,s er op te zitten maar helaas is het internet hier zolangzaam dat dat niet gaat. even geduld...

vanuit dakar met het vliegtuig naar bamako vertrokken afgelopen vrijdag. de volgende ochtend heel vroeg met een klein proppelor vliegtuigje naar kayes west mali gevlogen waar de auto trouw op ons stond te wachten. het was heel leuk om weer in het hotel te komen waar we bij het eerste bezoek aan kayes ook zaten toen ik ziek was en het laatste wat ze van me zagen was dat ze me de ambulance in droegen. iedereen was heel blij me weer gezond te zien en nu kon ik laten zien hoe ik er normaal uit zag niet op gezwollen.
maandag ochten vroeg vertrokken uit kayes, wat trouwens bekend staat als het warmste stadje van west afrika en het is dan ook echt heet 40+, opweg naar bamako via de zuidelijke route. van verschillende kanten hoorden we dat het eerste stuk een erg moeilijke piste was. je bent jong en je wilt wat dus tuurlijk namen we die piste. De piste voerde langs een grote rivier de senegal, hele kleine dorpjes die bestaan uit ronde huisjes met een rieten dak en er om heen kralen voor het vee. wat we zien is dat de mensen hier veel al veehoeden, geiten en koeien. smiddags gestopt bij een paar huisjes dicht langs de rivier waar waar ze verandering niet om kado vroegen; we liepen na de rivier en we kwamen een jonge tegen die net gevist had. na wat heen en weer gegroet doken francois en de jonge in de rivier. dat was echt super om te zien hoe je met lichaamstaal en wederzijdse bewondering en nieuwsgierigheid contact kan hebben.
we zijn samen naar het dorpje terug gegaan en met de familie kennisgemaakt en een foto gemaakt en die meteen uitgeprint en aan hun gegeven.

toen weer door want we zaten nog steeds op de moeilijk piste. vooral de rivierpassage en de stenige helingen vroegen alles van ons auto. we rijden nog steeds prima maar het kan zijn dat er tijdens een van de passages iets is misgegaan en we nu nog met alleen met achterwiel aandrijving. we laten het bamako bekijken.
vanochten vroeg vertrokken en de piste vandaag was een eitje vergeleken met gisteren. grote brede rode piste met stukken wasbord. heel veel vriendelijk mensen gezien nu in kita een klein stadje langs de spoorlijn waar je meteen merkt dat de ontwikkeling veel verder gevordert is, de gebouwen, producten en een computer en daar zit ik nu achter. maar ik stop er nu mee want we moeten nog een plekje zoeken waar we vanavond gaan slapen.

een hele dikke
liesje en francois

ps reactie op bericht van bas
welke bas?
welk geld?

kom maar halen!

groet francois

• 26 Juni 2007 - 21:07

Diny & Kees Loonen:

Fantastisch dat jullie weer 'op weg' zijn !

Je kunt aan jullie manier van schrijven merken dat het enthousiasme weer helemaal terug is !

Als Francois in zo'n rivier duikt, heeft ie dan geen angst voor slangen en ander ongedierte ?

Probeer op deze manier door te gaan !
    Geniet ervan !

Groetjes uit Warnsveld.

• 27 Juni 2007 - 20:24

Jochem:

Nou nou, wat een spannende verhalen (en dan vooral de vorige). gelukkig gaat het weer voorspoedig.
    Wat een spannende reis, maar leuk om via dit medium toch wat te horen!! Hopelijk blijft het nu wat rustigger (wat betreft de pech).
    Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Groetjes

• 28 Juni 2007 - 07:28

Claire:

haai lief Lies en Fa! geweldig, weer helemaal beter en op pad...Hoe was je verjaardag Liesje? Had fa voor een taartje gezorgd??(hihi hi) Echt super dat jullie weer de moed hebben en het enthousiasme om weer verder te gaan. Is vast ook wel lekker om samen in de auto te zitten en te rijden! Tot meels, alle liefs en nog een verjaardagsknuffel!

• 19 Augustus 2007 - 22:02

Joost Poelen:

Dag Lies en Francois.

Met genoegen jullie spannende verhalen gelezen uit een bijzonder continent.
    Parijs Dakar is een ritje; jullie maken er in dat donkere Afrika een echte ontdekkingsreis van. "Miss Floor I presume?"

Hou de handjes maar goed aan het stuur, geniet van een bijzondere ervaring, die je een leven lang mee kunt nemen.

Ik ben net weer thuis van een zeiltocht met mijn schip naar st. Petersburg.

Voor de kleine uurtjes: www.contentezza.waarbenjij.nu sex, spanning en sensatie.

Een hartelijke groet van Joost (en Maaike, Myrthe en Lara)

XXX Joost