bamako en de rest - Reisverslag uit Ségou, Mali van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu bamako en de rest - Reisverslag uit Ségou, Mali van liesje & francois floor & bergmans - WaarBenJij.nu

bamako en de rest

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg liesje & francois

01 Juli 2007 | Mali, Ségou

route: kita, bamako, segou

hoi allemaal,

allereerst ik heb foto,s bij de vorige twee berichten van kita en senegal gezet. en de eerste video van de zandstorm waar we gisteren in terecht kwamen.
vergeet niet te kijken!!!

In aantal kilometers na kita hebben we in de bush gecampeerd. en de volgende ochtend was ik jarig; ja ja al weer 26 jaar... ik kreeg een schattige fluitketel met een grote roze strik van francois en twee bekers. de fluitketel die van huis hadden meegenomen had ik namelijk ergens laten staan dus nu kunnen weer thee, koffie en soep maken.

Na het ontbijt naar bamako, een grote super drukke chaotische stad waar we via twee franse jongens bij de katholieke missie te recht kwamen. in een paar dagen hebben we veel leuke mensen ontmoet op een gegeven moment waar we ergens op bezoek en zat ik met een hele schattige baby in mijn armen zie foto.
Verder hebben we in bamako een gids gevonden voor de dogonvallei en gaan we een aantal dagen op de niger varen in een piroques.

gisteren op weg naar segou in een zandstorm te recht zie foto.
Vandaag rijden we naar djenne als het goed is. Een middeleeuws stadje waar morgen de weekelijkse markt is. we zijn benieuwd...

liefs,

francois en liesje

• 01 Juli 2007 - 15:06

Annebet En Rob:

He lieve liesje en Fa,
    Liesje, fijn om te zien dat het weer beter met je gaat,ben wel geschrokken hoor! Maar ik moet zeggen dat jullie er nu gezond gebruind uitzien!!! Volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin.
    Waanzinnig die zandstorm, wat een vreemd natuurverschijnsel. Fa in opperste concentratie achter het stuur!
    En liesje wat een mooi fluitketeltje, heb nog wel een paar hoeratjes voor je gezongen hoor 27 juni! Dus bij deze nog een hele dikke knuffel en de felicitaties van ons allebei.
    Leuk om weer wat van jullie gehoord en gezien te hebben.
    Hopelijk krijgen we snel weer een nieuw verslag! Wij hebben trouwens ook bijna vakantie, nog twee weken en dan op naar Frankrijk, lekker met het tentje rond trekken en veel wandelen en slapen!!!

Tot horens!!

Liefs Rob en Annebet

• 01 Juli 2007 - 15:41

Flokri:

he jongens! harstikke leuke indrukken en verhalen wederom. en wat zien jullie er lekker "bereisd" uit! goed dat jullie weer op pad zijn. en dat klinkt leuk man, over de rivier in een pirogue. trouwens,heb jij nou vlechtjes ff gehad lies? dat zou je in ieder geval wel zeggen in 1 foto. wij hebben vanmiddag een "pukkel" hier in de buurt beklommen, waar we op uitkijken. was leuke wandeling.

goed, hele dikke kus en veel plezier. en dat filmpje is trouwens leuk. zouden jullie meer van moeten plaatsen!

• 01 Juli 2007 - 17:44

Diny & Kees Loonen:

Mooie foto's en een 'mistige' video !

Wij hebben ooit eens in zo'n zelfde dichte mist gereden van Duiven naar Westervoort.
    Maar of die mist nu kwam door het weer of door de drank, weten we niet meer !!!

Op de foto's te zien is het eten en drinken bij jullie goed verzorgd, alleen: jullie hebben toch geleerd om met mes en vork te eten ? Nou: dóe dat dan !!

Blijf genieten !
    Groet uit Warnsveld.

• 01 Juli 2007 - 21:19

D&J:

Hallo afromietjes

Wij zijn weer terug uit het levensgevaarlijke griekenland waar het gewoon 45 'C wordt, en het bier biinnen 2 min. lauw. Geen gemieter over haperende auto's want onze vespa heeft 1 wielaandrijving en geen voorrem, gladde banden en is zo heet dat de jongens gaan janken als ze mee moeten brood halen.De wegen zijn hier zo frequent opengepeutert dat het net lijkt of je rijdt in een CX in zijn laagste stand....
    Moeders de vrouw was als vanouds gewoon gezwollen van de zonne-allergie; pillen, zalf en verder niet zeuren.
    Het eten was vanouds gedrenkt in olijfolie..., wat is sorghum? (klinkt smerig)
    Gaan jullie volgend jaar weer gezellig mee?
    Zorgen wij er voor dat opapoes er niet bij is....

Als die langharige gebruinde aap dat hok nu mooi op de
    " piste" weet te houden en zijn knappe blonde heelhuids in nederland terugbrengt dan zal ik niet meer zeuren....
    De jongens hebben wel gevraagd waar Fa en Liesje waren........
    Ga zo door, Liefs Juk en Dean

PS. laatste nieuwe huurder: scootmobiel...hahahahahahahah

• 01 Juli 2007 - 21:25

JUK En Dean:

Ach ja,

er zjn toch geen lassen van mij afgebroken, toch...?

• 04 Juli 2007 - 16:40

Judith En Jannie:

Hoi lieve liesje en francois,

Hier in Noorwegen maken wij ook hele leuke avonturen mee. Nog nooit zoveel watervallen gezien. Jullie heel veel plezier op jullie spannende avonturen!

liefs!

• 06 Juli 2007 - 20:15

Hedwig:

He Francois en Liesje,

Leuk om jullie verhalen te lezen en goed om te horen dat jullie weer on the road zijn na ons treffen in Marrakesj. Helaas was mijn verblijf daar van korte duur....Jammer dat ik geen foto's kan uploaden! Maar jullie houden ze te goed!

Veel plezier daar!

Groetjes,

Hedwig

• 09 Juli 2007 - 21:18

Corry:

Allemachtig wat maken jullie veel mee zeg fa en liesje! Is heel wat anders dan ons groentetuintje zoals jullie wel weten. Pas goed op elkaar en fa ga eens naar de kapper want anno 2007 lopen ze er in Mali zelfs heel anders bij.

• 10 Juli 2007 - 08:38

Wel-Lex:

Hi ruige Aernhemmers,
    Stoer allemaal, en weer gezond,en de Discovery doet het nog! Hou 'm op z'n 4 voetjes en je leuke meid op de been! Nog gefeliciteerd Liesje. Bamako, een plek om te wonen? dacht het niet! Blij dat jullie deze kant op komen. Bed staat klaar, motor opgehaald vanuit Dar (900km in een dag), en looi van toyota cruiser (gx1999)uit Moshi (1200km ook in een dag)! t'is hier winter brrr s'nachts, Lotje 2de schooldag in uniform, Hugo pist in 'n gieter op 3de verjaardag en ons werk ok. Nog naar Ghana? via Burkina, Bolgatanga, Bamboi, Kumasi naar Accra en Labadi beach? Enjoy U'r time and Karibu sana. Bisoux a vous deux, Alex

• 14 Juli 2007 - 18:52

H-c-n-m:

Alles goed bij jullie? Gewoon heerlijk aan het genieten van jullie "vakantie", Wij ook bijna volgende week gaan we naar Frankerijk. Nienke vond vooral dat rose strikje erg mooi en dat lieve donker gekleurde jongetje was ze ook erg geintereseerd naar.Marit kan sinds kort jullie namen zeggen dus als ze jullie op de foto's ziet roept ze dat steeds, erg lief.....Heerlijk nog volop genieten van allesom jullie heen.
    veel liefs H-C-N-M